RECENZE: Wolverine / Rosomák se přestěhoval do Japonska

Nový Wolverine v první třičtvrtě hodině sází na temnou atmosféru, ponurý děj a ve zbytku svého času sklouzne do Marvelovských klišé a přednastavované kaše. Stojí nový Wolverine za vaší pozornost?

Logan (Hugh Jackman) se straní lidem. Se svojí identitou Wolverina nadrobro skončil a žije v divočině. Když za ním příjde japonská dívka se vzkazem od strarého známého, je načase aby Logan sedl do letadla. V Japonsku se děj rozvijí a Logan je vtažen do pasti. Z boje vychází ovšem jako smrtelník. Wolverine je nyní schopen cítit bolest více než kdy předtím a jeho schopnost regenerace je v čudu.

Ovšem zahnat zvíře do kouta, obzvlášť takové zvíře jako je Logan není zrovna dobrý nápad. Wolverine cení drápky a po záchraně japonské princezny je pohlcen do intrik, které se týkají nejen japonské rodiny, ale i jeho.

Hugh Jackman předvádí nesmrtelné zvíře

Hugh Jackman předvádí nesmrtelné zvíře (Foto: Twentieth Century Fox)

„What they did to me, what I am, can’t be undone.“

První třičtvrtě hodina je neskutečně poutavá. Příběh začíná v japonském táboře v Nagasaki. Následně se přesune na (pravděpodobně) Aljašku. Snímek krásně vystihuje atmosféru a Wolverine se představuje v cela jiném světle, než ho známe. Tím nemyslím, že je zarostlý, ale zpytuje svědomí a přemýšlí, zda nesmrtelnost stojí za tu bolest v jeho srdci.

Konečně není Logan pouze komiksová postava na baterky, ale také přemýšlí a je zajímavé sledovat jeho příběh a cestu. Úvod je skutečně poutavý a nebojím se ho srovnat s The Dark Knight Rises nebo s novým Man of Steel. Postava získává hloubku a příběh dostává smysl. Je vidět, že se tvůrci inspirovali temným námětem zmiňovaných filmů.

Ovšem jakmile v Japonsku vytáhne na členy Jakuzy drápky je zle. Už předchozí Wolverine Origins měl problémy s přístupností. S novým Wolverinem je to o kus lepší, ale stále se nedočkáme krvavých cákanců či aspoň trošku krve na tělech mrtvých Japonců. Přestože komiks, ze kterého film vychází, je poměrně krvavý a nebojí se nějakých těch brutalit, tak film se opět drží zažitého konceptu. Wolverine nabodne protivníka – zahodí ho o deset metrů dál a jde se krájet (házet) další. Nečekal bych, že režie ukáže masakr ve stylu Kill Bill, ale že kaskadéři lítají jako nafukovací panáci a dopadají na zem bez kapky krve – to je velké zklamání.

Následující scéna s vlakem, kterou je možno vidět v prodlouženém traileru,  je opět slabí článek filmu. Jakmile Logan prohodí jednoho člena Jakuzy skrz stěnu vlaku, nejenže dopředu víte, co bude následovat, ale následující scéna je neskutečně natahována. Nápad na zpracování je vcelku dobrý, ale je tak moc přetažená, že se stane iritující.

Samuraj či Rosomák?

Samuraj či Rosomák? (Foto:  Twentieth Century Fox)

Hlášky od pana drsňáka padají vcelku dobré, ale hlavně zaznívají v pravý čas. Tudíž film nespadá do trapných momentů či potřeby být za každou cenu vtipný. Hugh Jackman se na roli skutečně dobře připravoval a musím říct, že jeho postava je opravdu na špičkové úrovni. Jelikož je Wolverine napůl zvíře, tak mu nedělá problém vyřídit dvacet samurajů mrknutím oka, ale poprvé za filmovou sérii mu to můžete uvěřit.

V druhé polovině filmu sklouzne snímek do nostalgické atmosféry malého městečka, kde se ukryjí princezna a náš hlavní hrdina. Film ztrácí z atmosféry to, co v úvodu nabral a do finále jde s velkým očekáváním. Ovšem závěr není takový vymazlený jako prolog, a tak nový Wolverine sklouzne do typických akčních filmů. Takže ať už šel do finále s jakkoliv plnýma rukama, tak na konci jsou zcela prázdné.

Závěr film dost potápí. Přílišné akční scény se vůbec nehodí do temného příběhu, který v úvodu začal. Tady je to bohužel jak pěst na oko. Během úvodu mi přišlo na mysl, že režisér se konečně snaží vymanit z Marvelovské škatule. Nicméně konec opět spadl do akční, klišé podívané, která není ničím výjimečným a už jsme ji měli možnost několikrát vidět.

Posloupnost? Ale jděte!

Nelze si nevšimnout na filmu jedné věci. Komiks je chronologicky zařazen před původní filmovou trilogii. Ovšem tvůrci ho zařadili za ni. Důvod byl, aby diváci více soucítili s hlavní postavou a tím, že o všechny milované přišel. Nejde si však neuvědomit, že hlavní pilíř filmu a začátek se odehrává v roce 1945. Ovšem Logan ztratil paměť ještě před původní trilogií a to ve filmu Wolverine Origins, kdy ho střelili adamantiovou kulkou do hlavy. Jak je tedy možné, že si na Nagasaki vzpomíná?

Nový Wolverine není vůbec špatný. Začne jako parádní film, který se snaží jít zcela jiinou cestou než jeho předchůdci. Ovšem v polovině filmu spadne do kliše a akčních scén, které by zde být vůbec nemusely. I přesto si myslím, že si nového Wolverina užijete. Pro fanoušky se jistě stane oblíbeným snímkem a ostatní si užijí nadprůměrnou akční jízdu s trochou nápadu. Ovšem bez kapky krve a přílišné snahy o akční nadpřirozené scény to nikdy nebude ten správný Wolverine, že?

Největšího překvapení se dočkáte v malém klipu uprostřed závěrečných titulků. Rozhodně neutíkejte z kina bez zhlédnutí. Stojí to za to!

Hodnocení: 85%

Wolverine / The Wolverine