RECENZE: Pařba v Bangkoku – jiné místo, stejný scénář

Pařba v Bangkoku navazuje na tradici započatou prvním dílem. Inu, navazuje. Spíše nestydatě kopíruje zavedené postupy a ani se za to příliš nestydí. Vtipné to místy je, ale že byste během filmu nemohli popadnout dech, protože se dusíte smíchem, tak to se u druhého dílu opravdu nestane.
Změnilo se pouze místo, kde se šílená jízda odehrává, ale co se děje po vystřízlivění je hodně podobné tomu, co už jsme jednou viděli. Jen místo tygra máte roztomilou opičku, která „dýluje“ drogy, místo ženicha se ztratil nevěstin bratr a Zach Galifianakis už není tak vtipný  jako zprvu. V Bangkoku už se chová jen jako přerostlé, přetloustlé a rozmazelné harantě.
Tržby však mluví za vše, a nesmíme se podivovat, přijde-li nějaká další Pařba.

[nggallery id=23]

Sázka na jistotu

Todd Phillips a zejména pak producenti si jistě mnou ruce. Natočili prakticky dva totožné film, s tím že vyměnili prostředí a trochu poupravili scénář, a mají zaděláno na opravdu slušné zisky. Diváci na film do kina přijdou, budou zvědaví, jak to tentokrát dopadne. Co se stane. A to je právě ono. Je nám vlastně jedno, že uvidíme zřejmě to, co jsme již jednou viděli, jen v trochu jiné variantě. My to vlastně chceme vidět, a nikdo asi nepředpokládá, že dvojka bude stejně originální jako jednička.

Bohužel není, má své světlé momenty, ale úškelbky, které film vyvolá jsou trochu nahořklé trapností. Smějete se, ale v duchu si říkáte co to k… je?!?
Obsazení zůstává stejné jako v případě předloňského výletu do Vegas. Opět je tu úlet s prostitutkou, tentokrát žádný sňatek. Je to daleko absurdnější. Absurdita je tu hodně častý faktor. Postavy se sice vymlouvají, že „to je prostě Bangkok“, ale touhle prázdnou frází se prostě všechno omluvit nedá. A už vůbec se tím nedá vysvětlit nepochopitelné chování Alana (Zach Galifianakis), který nesmyslně žárlí na mladšího bratra nastávající Stuovi manželky Teddyho (Mason Lee). Nezdráhá se mu všelijak dávat najevo, že on opravdu nepatří do jejich „vlčí smečky“. Plán na „odstranění“ otravného narušitele se právě zvrtne v další neuvěřitelnou jízdu po bangkokských barech, strip barech, tetovacích salonech, mnišských klášterech atd.

Rýžová kaše bez chuti a bez zápachu

Na scénu vstupuje také budoucí Stuův tchán, který evidentně svého nastávajícího zetě nemá v oblibě. Je zubař, nosí brýle, jeho vzezření není vůbec mužné a vůbec vypadá jako rýžová kaše, která je snadno stravitelná a proto se cpe miminům a bezzubým důchodcům. Taková lehce stravitelná kaše je i celá Pařba v Bangkoku. Která se stává stravitelnější s tím, když si před návštěvou kina sami dáte nějaký ten „materiál“. Možná jste neměli tu čest, ale být v jednom sále s dvojicí zhulených teenagerů je nezapomenutelný zážitek.
Tak trochu zmaštěně působil i tvůrce titulků. Ono se ve filmu hodně variuje se slovíčkem „fuck“. A aby nebyl překlad do češtiny jednotvárný, dočkáte se i takových obratů jako například: „Je to pí..ou ke zdi’“ apod.  Naštěstí žádná dabovaná verze do kina nepřišla, takže si titulků nemusíte moc všímat.

Pořádný chlap musí pořádně pařit

Ve Spojených státech šel film do kin s nejvyšším ratingem, film byl povolen až od sedmnácti. Nejen proto, že je dost vulgární, ukazuje celkem nezakrytě násilí všechno druhu a sexuální obsah přítomný nejen v narážkách, ale i dost okázale. Je to hlavně celkové vyznění filmu. Stu (Ed Helms) je svým budoucím tchánem označen za bačkoru, a on mu tím, že skoro zabije jeho velice talentovaného šestnáctiletého syna, který se zrovna připravuje na studium medicíny, aby se stal uznávaným chirurgem, dokáže že „má koule“, že má svou temnou stránku, že je to prostě pořádné macho.

Ale proč štourat v tom, že hrdinové tohoto filmu nemají žádné morální hodnoty. Kdyby měli, nebyla by to přeci taková zábava. Do hry se tentokrát i vrací i pan Chow (Ken Jeong), který si na začátku dá trochu víc do nosu, ale nakonec se vše v dobré obrátí. I když dobré jak pro koho. Pan Chow je vůbec taková hodně zvláštní postavička, ale právě kolem něj vznikají ty nejvtipnější scénky. Kolem něj a kolem vtipné opičky, která ráda žužlá penisy, kouří cigarety a šnupe koks.

Jinak se všechny ostatní hlavní postavy striktně drží svého nastavení z prvního filmu.  Stu vyšiluje (vzbudí se s tetováním přes půlku ksichtu, kdo by z toho nešílel), Phill (Bradley Cooper) se snaží zachovat chladnou hlavu a řešit vzniklou situaci rozumně a Alan je prostě divný. Jenže už ne tím břitkým sarkastickým způsobem jako v prvním filmu. Tady se chová jako mírně retardovaný puberťák. O jeho zastydlosti svědčí také flashback, který má během meditace v klášteře. Dvanáctiletý Alan, Stu a Phill plují nočními ulicemi a řádí jako zjednaní. Když ve své paměti vidí sebe i své kamarády stále jako děti, těžko od něj můžeme čekat jiné chování.

A Mike Tyson na konec

Cameo Mika Tysona působí trochu nadbytečně. Klidně bychom se bez něj obešli. Soudní spor, který se rozhořel mezi studiem Warner Bros. a Victorem Whitmillem kvůli tetování, s kterým se Stu probudí stále pokračuje a Warneři uvažují o tom, že na DVD a Blu-Ray uvidí diváci Stuův obličej bez tetování případně s nějakým jiným obrázkem. Přítomnost Tysona ve filmu nám dává pocit, že mu tetování, které se tak nápadně podobá tomu, které „zdobí“ i jeho obličej, příliš na obtíž není. Ale jeho hláška o tom, aby si ho Stu dal okamžitě odstranit, možná naznačuje opak.

Půjdete-li na film Pařba v Bangkoku, zajisté budete čekat, že se zasmějete. To se vám splní, ale po odchodu z kina budete mít trochu problém si ty vtipné scény znovu vybavit. První díl byl velice originální ve způsobu vyprávění a všechny scény byly tak trochu na hraně, ale přeci jen docela uvěřitelné. (Že se to stalo někomu někde, ne že se to někdy stane vám, až půjdete zase na tah.) Ale ty šílenosti, které se dějí v druhém filmu uvěřitelné ve většině případů nejsou. Až na tu dýlující opičku.

Pařba v Bangkoku / The Hangover Part II 2011

Režie: Todd Philips
Hrají: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Ken Jeong, Mason Lee